Alimentarius - Nutricionističko savjetovanje

Sindrom iritabilnog crijeva

Zašto smo baš izdvojili FODMAP? Zato što smo, za sada, jedini licencirani nutricionisti u Hrvatskoj za provođenje FODMAP dijete kod Iritabilnog sindroma crijeva – Croatia 

Sindrom iritabilnog crijeva (IBS, irritable bowel syndrome) čest je poremećaj koji se očituje bolovima u abdomenu i promijenjenim ritmom pražnjenja crijeva u trajanju od najmanje tri mjeseca. Zahvaća tanko i debelo crijevo i uzrokuje simptome poput epizoda proljeva i konstipacije, bolova u želucu, grčeva, nadutosti.  Zahvaća 10-15 % odraslih osoba, a učestalost je dvostruko veća u žena.

POSTOJI RJEŠENJE

Prehrana s niskim udjelom fermentiranih ugljikohidrata poznata kao FODMAPS klinički se preporučuje za liječenje sindroma iritabilnog crijeva (IBS). Dokazano je da se simptomi kao što je bol u želucu i nadutost značajno smanjuju primjenom niske FODMAP dijete.

Četiri kvalitetne studije dokazuju izglednost smanjenja simptoma bolova u želucu i nadutosti za 81% i 75% uz praćenje niske FODMAP dijete. Nekoliko je studija otkrilo da dijeta s niskim FODMAP-om poboljšava ukupnu kvalitetu života te povećava razinu energije.

Što su FODMAP?

FODMAP označava fermentabilne oligo-, di-, mono-saharide i poliole.

To su znanstveni pojmovi koji se koriste za klasificiranje skupina ugljikohidrata koji su poznati po tome što uzrokuju probavne smetnje kao što su nadutost, vjetrovi, nedefinirana bol želuca i abdomena.

FODMAP se nalaze u širokom rasponu namirnica u različitim količinama. Neke namirnice sadrže samo jednu vrstu, dok druge sadrže nekoliko vrsta.

Glavni izvori četiriju skupina FODMAP-ova uključuju:

  • Oligosaharidi: Pšenica, raž, mahunarke i razno voće i povrće, kao što su češnjak i luk.
  • Disaharidi: Mlijeko, jogurt i mekani sir. Laktoza je glavni ugljikohidrat.
  • Monosaharidi: Razno voće, uključujući smokve i mango, i zaslađivače poput meda. Fruktoza je glavni ugljikohidrat.
  • Polioli: Određeno voće i povrće, uključujući kupine i liči, kao i neki niskokalorični zaslađivači.
  • Low-FODMAP dijeta je složenija nego što mislite i uključuje tri faze. Preporuka je da nikako ne krenete u primjenu dijete bez konzultacija s liječnikom i nutricionistom. 

Stoga Vam stojimo na raspolaganju ako ne želite više patiti u tišini! 

Obratite nam se s povjerenjem i priuštite si kvalitetan život.

Pošaljite upit